ДСЗН Миколаївської ОДА

ШАНОВНІ МЕШКАНЦІ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ДО ВАШОЇ УВАГИ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ ПРО НОВУ СИСТЕМУ ВИПЛАТИ ПІЛЬГ НА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ

- У листопаді мені прийшла платіжка із повним розміром платежу, хоча я пільговик. Раніше в мене була прописана лише частина платежу, відповідно до розміру пільги. Чому так?

З 1 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Тепер пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі. Починаючи з листопада, українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу – без урахування пільг.

- Якими будуть суми виплат пільг для пільговиків?

З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок розрахунку пільги залишається майже незмінним.

Розмір пільги щомісячно розраховує орган соціального захисту населення.

Суму пільги розраховуватимуть, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно з законом. Також на неї впливатимуть ціни і тарифи на житлово-комунальні послуги та державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування.

- Як здійснювати оплату комунальних послуг пільговикам, починаючи з листопада 2019?

Держава виплачує кошти за пільги кожній людині окремо – видає готівкою або переказує на рахунок Ощадбанку. 

Видача у готівковій формі можлива лише за умови, якщо пільговик написав відповідну заяву до органу соцзахисту до 15 жовтня 2019 року. Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму платіжки.

Ті пільговики, які не написали заяву на отримання пільги готівкою – мають справу з безготівковим розрахунком.

- Як здійснити оплату ЖКП, якщо в мене безготівкова форма виплати пільги?

Якщо у вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює АТ “Ощадбанк”, а частину ви сплачуєте самостійно.

Перерахування коштів Ощадбанком надавачам послуг здійснюється у наступній послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Тобто зараз Ощадбанк здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом – коли спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію і т.д. 

Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місць. 

Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити – Ощадбанк надішле вам СМС (з розмірами доплати за кожним видом послуги).

Також ви можете зайти у свій особистий кабінет на сайті Ощадбанку, де відображається рух коштів за вашим обліковим записом.

- А якщо в мене немає мобільного телефону?

Ви можете надати органу соцзахисту контактний номер телефону будь-якої особи, яка не є пільговиком і яка потім повідомить вас про СМС-повідомлення Ощадбанку.

Ви також можете самостійно проводити розрахунки.

- Як я можу самостійно проводити розрахунки, якщо я не маю мобільного телефону?

Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на ЖКП не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалювального періоду буде однаковим. 

Тобто, знаючи розмір своєї пільги і пріоритетний принцип оплати Ощадбанка (див. запитання №4), ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити.

- Я чув, що новий механізм дозволяє заощадити частину коштів і залишити їх собі. Як це можливо?

Це залежить від того, у якій формі ви отримуєте виплату пільги: у готівковій чи безготівковій формі.

Якщо у готівковій – після повного розрахунку з надавачами послуг ви можете залишити зекономлену готівку собі.

Якщо у безготівковій – всі зекономлені кошти ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). СМС про суму зекономлених коштів вам надішле Ощадбанк. Якщо ви маєте рахунок в Ощадбанку, то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо ви не маєте рахунку – то ви можете його відкрити з червня по грудень поточного року і на нього будуть зараховані ці гроші.

- Як отримувати кошти пільговикам, котрі не мають відкритого рахунку в Ощадбанку?

Якщо ви маєте на увазі відсутність банківського рахунку в будь-якому з уповноважених банків, у такому випадку ви будете отримувати безготівкову виплату пільги через Ощадбанк. Орган соцзахисту самостійно надасть всю інформацію Ощадбанк, який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень.

- Якщо я не хочу працювати з Ощадбанком, можна обрати якийсь інший банк?

Зараз Мінсоцполітики працює з 38 уповноваженими банками. Для готівкової форми виплати пільговик може обрати будь-який з них, а також доставку пільги через Укрпошту.

Щоб отримати відповідний сервіс потрібно подати заяву до органу соцзахисту (зазначивши всі банківські реквізити). Таку заяву можна подавати двічі на рік: до 15 жовтня (на опалювальний період) та до 15 травня (на неопалювальний). 

Для безготівкової форми виплат Ощадбанк є єдиним варіантом на сьогодні.

- Чи можна у разі смерті пільговика виплатити кошти за останній місяць життя безготівково?

Не можна. Перехід з готівкової форми надання пільг на безготівкову здійснюється лише за заявою пільговика.

- Якщо я оплатив комуналку, не дочекавшись СМС від Ощадбанку?

Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені вами кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли ви сплатили рахунки, не дочекавшись СМС від Ощадбанку, то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.

- Що робити пільговикам, які не подали заяву на “готівкову” монетизацію, а правління ОСББ не хоче підписувати угоду з Ощадбанком?

Відповідно до норм законодавства, якщо правління ОСББ не уклало договору з АТ “Ощадбанк” для перерахування сум пільг, воно не має права до 1 червня вимагати оплати послуг від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.

АТ “Ощадбанк” може здійснювати переказ коштів на рахунки правління ОСББ (крім виплат на управління багатоквартирним будинком) на підставі договору.

Типову форму договору визначає АТ “Ощадбанк” за погодженням з Мінсоцполітики.

Тобто пільговику, якщо мова йде про безготівкову форму, потрібно дочекатися літа і, отримавши залишок коштів, розрахуватися з надавачем послуг. Виплати на управління багатоквартирним будинком пільговик має сплачувати самостійно кожного місяця. А кошти, які передбачені на сплату цієї послуги перерозподіляються між іншими надавачами послуг за пріоритетним принципом.

 

Постанова КМУ від 29 січня 2003 р. № 117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги»

- У разі зміни місця проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує уповноважений орган, пільговик або його законний представник повинен повідомитийого про це письмово.

У разі зміни місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім місцем проживання та стає на облік за новим місцем проживання.

- У разі коли у складі сім’ї пільговика відбулися зміни, що потребують коригування включеної до Реєстру інформації, він повідомляє про це уповноважений орган.

 

Постанова КМУ 4 червня 2015 р. № 389 «Про затвердження Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї»

 Надання пільг припиняється:

  • якщо пільговиком приховано або навмисно подано недостовірні дані про доходи будь-кого із членів сім’ї пільговика, що вплинуло на визначення права на пільги, – з місяця, в якому виявлено порушення;
  • за заявою пільговика – з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою.

Сума пільги, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок подання пільговиком документів з недостовірними відомостями, повертається ним на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

У разі коли пільговик добровільно не повернув надміру перераховану (виплачену) суму пільги, питання про її стягнення вирішується у судовому порядку.

 

МОНЕТИЗОВАНУ ПІЛЬГУ МОЖНА ОТРИМАТИ У БУДЬ-ЯКОМУ З 38 УПОВНОВАЖЕНИХ БАНКІВ

 

Уряд розширив перелік банків, через які українці можуть отримувати монетизовані пільги. Це може бути один з 38 уповноважених банків на здійснення соціальних виплат.

Монетизовану пільгу можна отримувати через будь-який з нижче перелічених банків:

АТ “Укрексімбанк”, АТ “Ощадбанк”

АТ КБ “ПРИВАТБАНК”

АТ АБ “Укргазбанк”

АТ “УКРСОЦБАНК”

АТ “Райффайзен Банк Аваль”

АТ “КРЕДОБАНК”

АТ “УкрСиббанк”

АТ “Ідея Банк”

АТ “КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК”

АТ “ПІРЕУС БАНК МКБ”

АТ “АЛЬФА-БАНК”

АТ “ОТП Банк”

АТ “Банк Альянс”

АТ АКБ “Львів”

АТ АКБ “ІНДУСТРІАЛБАНК”

АТ “МТБ БАНК”

АТ АБ “ПІВДЕННИЙ”

АТ”Полтава-банк”

АТ “ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК”

АТ “СХІДНО-УКРАЇНСЬКИЙ БАНК “ГРАНТ”

АТ “Юнекс Банк”

АТ “Комерційний Індустріальний Банк”

АТ “Універсал Банк”

АТ “АКБ “РАДАБАНК”

АТ “БАНК ВОСТОК”

АТ “МОТОР-БАНК”

АТ “КБ “АКОРДБАНК”

АТ “КРИСТАЛБАНК”

АТ “БАНК СІЧ”

АТ “БАНК “КЛІРИНГОВИЙ ДІМ”

АТ “МЕТАБАНК”

АТ “МІЖНАРОДНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК”

АТ “ПРАВЕКС БАНК”

АТ “ТАСКОМБАНК”

АТ “УКРБУДІНВЕСТБАНК”

АТ «АКЦЕНТ-БАНК» (АТ «А-БАНК»)

АТ «АГРОПРОСПЕРІС БАНК» (АТ «АП БАНК»)

 

Інформація щодо запровадження надання пільг з оплати житлово-комунальних послуг у грошовій формі

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» затверджено Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, який застосовуватиметься з 1 жовтня 2019 року.

Порядок поширюється на осіб, які мають право на відповідні пільги згідно із законами, в тому числі з урахуванням доходу.

Відповідно до ухваленого рішення паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова.

Пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматичному режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через Ощадбанк. Для цього АТ “Ощадбанк” вестиме у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально. Після того “Ощадбанк” здійснюватиме переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та АТ “Ощадбанк”.

АТ «Ощадбанк» щомісяця інформуватиме пільговиків SMS-повідомленням про надходження коштів від держави, їх використання та залишок.

Пільги у готівковій формі призначатимуться усім бажаючим пільговикам на підставі поданих особисто заяв до органів соціального захисту населення, які формуватимуть щомісяця до 25 числа реєстри пільговиків для виплати пільг у готівковій формі і передаватимуть їх Мінсоцполітики. Після чого Міністерство, опрацювавши отримані реєстри, надсилатиме їх до АТ “Ощадбанк” та переказуватиме зазначеному банку кошти для виплати монетизованих пільг.

Вказані вище альтернативні механізми надання пільг – це право вибору пільговика максимально зручної для нього грошової форми отримання пільг: готівкової чи безготівкової.

Водночас зауважуємо, що пільговик зобов’язаний повідомляти управління соціального захисту населення про зміну всіх обставин, які впливають на надання пільг (зміна персональних даних, місця реєстрації/проживання, видів послуг, кількості членів сім’ї та інше). Суми пільг, виплачені внаслідок зловживань з боку пільговика, повертаються пільговиком до державного бюджету.

Шановні пільговики!

Відповідно до Закону України від 28.12.2014 року №76-VІІІ   «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України», з 1 липня 2015 року пільги на житлово-комунальні послуги  надаються з врахуванням розміру середньомісячного сукупного доходу сім’ї . Порядок надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 р. № 389

Відповідно до п.п 169.4.1 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга дорівнює розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня відповідного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

На 1 січня 2020 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу встановлено у розмірі 2102 грн.

2102*1,4=2942,80 грн.

За округлення до найближчих 10 грн. = 2940 грн

 

Хто вважається членом сім’ї пільговика?

 

Відповідно статті 51 Бюджетного кодексу України при наданні пільг та здійсненні видатків з бюджету щодо їх виплати до членів сім’ї пільговика (окрім статусу діти війни) належать: дружина (чоловік), їхні неповнолітні діти (до 18 років); неодружені повнолітні діти, визнані інвалідами з дитинства I та II групи або інвалідами I групи; особа, яка проживає разом з інвалідом війни I групи та доглядає за ним, за умови що інвалід війни не перебуває у шлюбі; непрацездатні батьки; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, який має право на пільги, та проживає разом з ним.

Перегляд права на пільги з урахуванням доходів проводиться один раз на рік.

Доводимо до Вашого відома, що постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року №409 із змінами та доповненнями, на сьогоднішній день передбачено соціальні норми для використання пільг у таких розмірах:

 Назва послуг ЖКП

 Соціальна норма для пільг

Користування житлом/утримання житла

основна 21 кв.м * на 1 особу
додаткова 10,5 кв.м * на сім’ю

Централізоване опалення

основна 21 кв.м * на 1 особу
додаткова 10,5 кв.м * на сім’ю

Індивідуальне газове опалення

основна 21 кв.м *5,0 куб.м* 1 особу
додаткова 10,5 кв.м 5,0 куб.м* на сім’ю

Індивідуальне електроопалення

основна 21 кв.м*51 кВт.г* на 1 особу,
додаткова 10,5 кв.м*51 кВт.г* на сім’ю

Абонплата за опалення 

основна 21 кв.м * 1 особу,
додаткова 10,5 кв.м * на сім’ю

Водопостачання гарячої води

1,6 куб.м*на 1 особу

Водопостачання холодної води

2,4 куб.м*на 1 особу,
4 куб.м*на 1 особу при відсутності гарячої води 

Газопостачання для приготування їжі

3,3 куб.м*на 1 особу
5,4 куб.м*на 1 особу
10,5 куб.м*на 1 особу  

Електропостачання на побутові потреби

110 кВт+30 кВт на наступну особу max 230 кВт
130 вВт+30 кВт на наступну особу max 250 кВт
100 кВт+30 кВт на наступну особу max 220 кВт
70 кВт+30 кВт на наступну особу max 190 кВт 

Освітлення

30 кВт*на 1 особу (для пільговиків з професійними пільгами)

Електропостачання, що обліковується зонними лічильниками (та електроопалення)

110 кВт+30 кВт на наступну особу max 230 кВт
130 вВт+30 кВт на наступну особу max 250 кВт
100 кВт+30 кВт на наступну особу max 220 кВт
70 кВт+30 кВт на наступну особу max 190 кВт
30 кВт*на 1 особу (для пільговиків з професійними пільгами)
Для комбінованих послуг в опалювальний період max обсяг відсутній

Водовідведення

4 куб.м*на 1 особу

Тверді побутові відходи

0,4167куб.м*на 1 особу

Рідкі побутові відходи

0,76 куб.м*на 1 особу

 

Статистика відвідувань

Користувачі
2
Статті
176
Перегляди статей
453202