ДСЗН Миколаївської ОДА

ПРОГРАМА

поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в Миколаївській області на 2021-2023 роки

Розділ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в Миколаївській області на 2021–2023 роки відповідає стратегічним, оперативним цілям та завданням Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2027 року.

         Стратегічні цілі – висока якість життя людини, збереження та розвиток території.

         Оперативні цілі:

  • підвищення тривалості життя людини (завдання: розвиток системи первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медицини; запобігання виникненню епідеміологічних ускладнень на території області);
  • підвищення рівня громадської безпеки (завдання: розвиток інфраструктури та підтримка громадських ініціативу сфері безпеки).

Програму розроблено відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», Кодексу законів про працю України та інших чинних нормативно – правових актів України.

Програму розроблено з метою реалізації комплексу заходів щодо зниження рівня виробничого травматизму і професійної захворюваності працівників, створення належних, безпечних і здорових умов праці на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності. Виконання конкретних завдань організаційного, матеріально-технічного, наукового та нормативно-правового характеру у сфері охорони праці, подальше вдосконалення системи управління охороною праці покладається перш за все на суб’єктів господарювання.

Протягом 2020 року (за даними 9 місяців) постраждало на виробництві 49 осіб, з них 4 особи із смертельним наслідком, проти 62 осіб постраждалих за відповідний період 2019 року (з них 6 осіб із смертельним наслідком). Рівень травматизму на виробництві в Миколаївській області залишається на високому рівні.

Щороку під час надання консультативної допомоги з питань охорони праці на підприємствах, в установах та організаціях області виявляється понад тисячі порушень нормативно-правових актів з охорони праці.

Факторами, які негативно впливають на стан охорони праці суб’єктів господарювання та виробничий травматизм, є:

  • недостатнє фінансування заходів з охорони праці;
  • зношеність основних засобів виробництва;
  • незадовільні умови праці;
  • недостатнє забезпечення працюючих засобами індивідуального та колективного захисту;
  • недостатній рівень фахової підготовки працівників робітничих професій та фахівців з питань охорони праці;
  • недостатня організація роботи з інформаційного забезпечення охорони праці;
  • низький рівень контролю за станом охорони праці на підприємствах службами з охорони праці цих підприємств;
  • відсутність служб охорони праці на деяких підприємствах (зокрема приватних) та у фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю.

Формування заходів Програми здійснювалось із урахуванням пропозицій, наданих структурними підрозділами облдержадміністрації та керівниками територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій.

Реалізація заходів Програми спрямована на виконання заходів таких напрямів, як:

  • вивчення питань щодо забезпечення охорони праці та промислової безпеки на підприємствах, в установах та організаціях області;
  • формування та реалізація державної політики охорони праці;
  • забезпечення функціонування об’єктових, галузевих та регіональної систем управління охороною праці;
  • створення цілісної системи регіональних соціальних гарантій охорони праці, життя та здоров’я працівників;
  • забезпечення реалізації прав робітників на пільги та компенсації за виконання роботи у важких та шкідливих умовах праці;
  • становлення та розвиток соціального партнерства у діяльності щодо забезпечення умов та безпеки праці.

Паспорт Програми наведено у додатку 1.

Розділ 2. МЕТА ПРОГРАМИ

Метою Програми є:

  • комплексне розв’язання проблем у сфері охорони праці, формування сучасного безпечного та здорового виробничого середовища на регіональному рівні;
  • мінімізація ризиків виробничого травматизму, професійних захворювань та аварій на виробництві, що сприятиме сталому економічному розвитку та соціальній спрямованості області;
  • збереження і розвиток трудового потенціалу області;
  • впровадження у практичну діяльність позитивного досвіду у сфері охорони праці;
  • об’єднання управління охороною праці в єдину систему загального соціально-економічного розвитку області та її адміністративно-територіальних одиниць;
  • надання допомоги з питань охорони праці об’єднаним територіальним громадам.

Заходи Програми спрямовані на:

  • реалізацію державної політики щодо забезпечення здорових і безпечних умов праці на виробництві, запобігання виробничому травматизму та професійним захворюваннях, збереження життя і здоров’я людини в процесі праці;
  • упровадження заходів, спрямованих на усунення шкідливих та небезпечних умов праці;
  • забезпечення соціальної захищеності працюючого населення у разі виникнення професійного отруєння або професійного захворювання, а також отримання інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві;
  • організацію співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками, іншими об’єднаннями громадян та роботодавцями;
  • забезпечення взаємодії усіх суб’єктів соціально-трудових відносин під час прийняття рішень з питань безпеки та гігієни праці.

Заходи щодо виконання Програми наведено у додатку 2.

Розділ 3. ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

Основними завданнями Програми є:

  • забезпечення дотримання суб’єктами господарювання нормативно-правових актів з охорони праці;
  • налагодження дієвого контролю за охороною праці на всіх організаційних рівнях;
  • забезпечення функціонування систем управління охороною праці на кожному підприємстві, в установі та організації;
  • започаткування розвитку аудиту охорони праці на виробництві;
  • приведення до нормативних (обмеження впливу) шкідливих і небезпечних факторів на робочих місцях шляхом упровадження новітніх безпечних технологій, нових видів засобів індивідуального та колективного захисту;
  • зниження рівня виробничих ризиків, безпека виробничих об’єктів, устаткування та запобігання аваріям на об’єктах підвищеної небезпеки;
  • удосконалення системи навчання з охорони праці.

Виконання зазначених завдань сприятиме поліпшенню стану охорони праці, його контрольованості та прогнозованості, зменшенню кількості аварій, нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Програма містить комплекс заходів щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2021-2023 роки.

РОЗДІЛ 4. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Виконання Програми передбачає:

  • розв’язання існуючих проблем у сфері охорони праці;
  • формування безпечного та здорового виробничого середовища;
  • мінімізацію професійних і промислових ризиків травмування та загибелі працівників, професійних захворювань та аварійності на виробництві;
  • зменшення видатків на ліквідацію наслідків промислових аварій, відшкодування шкоди потерпілим від нещасних випадків на виробництві;
  • збереження та розвиток трудового потенціалу області.

Розділ 5. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

Фінансування заходів Програми здійснюватиметься згідно зі статтею 19 Закону України «Про охорону праці», за рахунок коштів підприємств, установ та організацій, а також інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.

Розділ 6. МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ЗА ВИКОНАННЯМ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ

Механізм управління включає:

  • проведення моніторингових досліджень стану охорони праці міст і районів області, інформування соціальних партнерів про стан справ у цій сфері, підготовку практичних пропозицій та рекомендацій у межах Програми;
  • надання обласній державній адміністрації, обласній раді інформації про хід виконання Програми;
  • розгляд на засіданнях обласної тристоронньої соціально-економічної ради актуальних питань у сфері охорони праці та прийняття за результатами розгляду узгоджених із соціальними партнерами рішень;
  • розгляд на засіданнях колегії облдержадміністрації, колегії департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації, сесіях обласної ради питань реалізації заходів Програми.

Розділ 7. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА РЕАЛІЗАЦІЄЮ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ

Організаційне і методичне супроводження та контроль за реалізацією заходів Програми здійснюватиметься департаментом соціального захисту населення обласної державної адміністрації.

Виконавці заходів Програми щороку до 01 лютого інформують департамент соціального захисту населення облдержадміністрації про хід виконання заходів Програми.

Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації щороку інформує постійну комісію обласної ради з питань соціальної політики, охорони здоров'я, материнства, дитинства, розвитку зон відпочинку та туризму про хід виконання заходів Програми.

Статистика відвідувань

Користувачі
2
Статті
178
Перегляди статей
653711