ДСЗН Миколаївської ОДА

ОБЛАСНА ПРОГРАМА

ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ ДІТЕЙ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2019-2023 РОКИ

РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Поліпшення та зміцнення фізичного і психологічного стану здоров’я дітей, відновлення їх життєвих сил, запобігання бездоглядності, створення умов для продовження виховного процесу та розвитку творчих здібностей є одними із основних пріоритетів державної політики у сфері захисту прав дітей. Законом України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» визначено основні засади державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, повноваження органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, правові, фінансові та організаційні засади утворення і діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, права, обов'язки та відповідальність усіх учасників процесу.

Конвенцією ООН про права дитини, ратифікованою Верховною Радою України, проголошено, що діти мають не тільки особливі потреби, а й громадські, політичні, соціальні, культурні та економічні права. Одним із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства є реалізація їх права на оздоровлення та відпочинок дітей.

Основним джерелом фінансування оздоровчих кампаній є державний, обласний та місцеві бюджети. Протягом останніх років в області залишається стійка тенденція до збільшення видатків на оздоровлення та відпочинок дітей. Основними джерелами фінансування й надалі залишаються кошти обласного та місцевих бюджетів.

Державна політика в галузі оздоровлення та відпочинку дітей в Україні базується на принципах:

  • рівності прав кожної дитини на оздоровлення та відпочинок;
  • визнання пріоритетним у діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування здійснення заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я дітей шляхом організації оздоровлення та відпочинку;
  • створення оптимальних умов для безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку;
  • створення умов для зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей шляхом належної організації оздоровлення та відпочинку;
  • надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • адресності соціальної допомоги, що надається з державного і місцевих бюджетів для оздоровлення та відпочинку дітей.

Основними напрямками державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей є:

  • підтримка заходів, що здійснюються підприємствами, установами і організаціями, фондами, громадянами та їх об'єднаннями в цій сфері;
  • створення доступного та ефективного ринку послуг з оздоровлення та відпочинку дітей;
  • збереження і розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;
  • забезпечення підготовки кадрів для здійснення заходів з оздоровлення та відпочинку дітей;
  • розроблення та впровадження інноваційних програм;
  • створення механізмів економічного стимулювання, кредитування, цільової фінансової підтримки закладів, що здійснюють оздоровлення та відпочинок дітей;
  • оптимізація системи управління;
  • створення Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей з метою запобігання ліквідації, передачі під заставу, перепрофілюванню, використанню не за призначенням таких об’єктів, а також з метою забезпечення доступності та відкритості інформації про дитячі заклади оздоровлення та відпочинку, і послуги, які вони надають.

Основним джерелом фінансування оздоровчих кампаній є державний, обласний та місцеві бюджети. Протягом останніх років в області залишається стійка тенденція до збільшення видатків на оздоровлення та відпочинок дітей. Основними джерелами фінансування й надалі залишаються кошти обласного та місцевих бюджетів.

Слід відмітити, що в області залишається стійка тенденція до збільшення видатків на оздоровлення та відпочинок дітей. Якщо 2014 року на оздоровлення дітей за кошти обласного бюджету було виділено 3,0 млн. грн., то 2018 року обсяг видатків становив 5,8 млн. грн. загалом протягом дії програми на заходи з оздоровлення дітей виділено 23 млн. 217 тис. грн. Вперше, починаючи з 2017 року виділялись кошти на оздоровлення дітей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. Реалізуючі обласну програму відпочинку та оздоровлення дітей Миколаївської області на 2014-2018 роки, тільки за рахунок коштів обласного бюджету оздоровлено 3016 дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.

Якість послуг, що надаються дитячими закладами оздоровлення та відпочинку є індикатором загального стану галузі оздоровлення та відпочинку, її розвитку, та забезпечується якістю послуг в різних напрямках діяльності оздоровчого закладу, а саме:

  • безпека життя дітей,
  • стан матеріально-технічної бази,
  • рівень комфортності,
  • якість послуг з організації харчування, медичного обслуговування, оздоровчо-профілактичної, фізкультурно-спортивної роботи.

Таким чином, реалізація обласної програми відпочинку та оздоровлення дітей Миколаївської області на 2014-2018 роки дозволила створити передумови для подальшого розвитку галузі оздоровлення та відпочинку дітей Миколаївської області, що в цілому зумовлює необхідність розробки та впровадження нової програми оздоровлення та відпочинку дітей Миколаївської області на 2019-2023 роки».

Програму оздоровлення та відпочинку дітей Миколаївської області на 2019-2023 роки розроблено з урахуванням вимог Закону України «Про оздоровлення та відпочинок» від 04 вересня 2008 року №375-VI (із змінами).

Програму спрямовано на реалізацію основних напрямків державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей. Програмою визначено основні показники, заходи та напрямки діяльності у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, фінансові та організаційні засади, права, обов'язки усіх учасників процесу.

Програму створено для забезпечення надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, створення оптимальних умов для безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, визнання пріоритетним у діяльності здійснення заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я дітей шляхом організації оздоровлення та відпочинку.

Паспорт Програми наведено у додатку 1

РОЗДІЛ 2. МЕТА ПРОГРАМИ

Метою Програми є:

  • реалізація державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, розроблення і виконання відповідних регіональних програм;
  • виділення коштів з місцевих бюджетів на організацію оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • збереження і розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, поліпшення їх матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення;
  • здійснення оплати вартості путівок до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • здійснення в межах повноважень контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності та підпорядкування;
  • надання організаційної, методичної, інформаційної допомоги громадським об'єднанням, фондам, підприємствам, установам та організаціям, дитячим закладам оздоровлення та відпочинку, громадянам;
  • удосконалення системи оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення надання державних гарантій щодо доступності та якості відповідних послуг, збереження і розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

РОЗДІЛ 3. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

Основними завданнями Програми є:

  • координація діяльності структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих органів міських (міст обласного значення) рад, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад щодо виконання заходів з оздоровлення та відпочинку дітей;
  • своєчасна підготовка та проведення літнього оздоровлення та відпочинку дітей, насамперед дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • своєчасне та в необхідному обсязі фінансування заходів з оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • залучення в установленому порядку коштів фондів, підприємств, установ, організацій для фінансування заходів з оздоровлення та відпочинку дітей;
  • створення оптимальних умов для безпечного та ефективного перебування дітей у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, умов для зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей;
  • надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітям, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • збільшення кількості дітей, охоплених оздоровленням і відпочинком, насамперед дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності і підпорядкування, зокрема, щодо створення в них безпечних умов для перебування дітей, умов, що відповідають вимогам згідно з державними соціальними стандартами оздоровлення та відпочинку дітей.

Заходи щодо реалізації Програми наведено у додатку 2.

РОЗДІЛ 4. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Фінансування заходів, визначених Програмою, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів у межах наявного фінансового ресурсу, а також за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

Реалізацію заходів Програми забезпечують райдержадміністрації, виконавчі органи міських (міст обласного значення) рад, сільські, селищні, міські ради об’єднаних територіальних громад відповідно до своїх повноважень.

Орієнтовний обсяг фінансування окремих заходів Програми наведено у додатку 3.

РОЗДІЛ 5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Виконання заходів Програми спрямоване на забезпечення:

  • щорічної своєчасної підготовки і здійснення заходів літнього оздоровлення та відпочинку дітей, насамперед дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • збереження і розвитку мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;
  • збільшення кількості охоплених оздоровленням і відпочинком дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • створення у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку належних умов для виховання дітей, розвитку їхніх інтересів та здібностей, здобуття елементарних трудових навичок, формування навичок здорового способу життя;
  • покращення якості послуг, що надаються дитячими закладами оздоровлення та відпочинку;
  • функціонування дитячих закладів оздоровлення та відпочинку з наданням відповідних послуг згідно з державними соціальними стандартами оздоровлення та відпочинку дітей, дотримання вимог щодо: нормативів матеріально-технічного забезпечення, забезпечення інвентарем та обладнанням для надання медичних послуг, організації виховного процесу та дозвілля дітей, у тому числі національно-патріотичного виховання; нормативів розміщення дітей для оздоровлення та відпочинку на території, у будинках і приміщеннях дитячих закладів оздоровлення та відпочинку; норм забезпечення дітей повноцінним харчуванням у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку відповідно до фізіологічних потреб і енерговитрат.

РОЗДІЛ 5. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ

Координація виконання Програми, контроль за виконанням завдань і заходів здійснюється департаментом соціального захисту населення Миколаївської обласної державної адміністрації.

Організація виконання заходів Програми покладається на райдержадміністрації, виконавчі органи міських (міст обласного значення) рад, сільські, селищні, міські ради об’єднаних територіальних громад відповідно до своїх повноважень, інші органи, які визначені відповідальними виконавцями заходів Програми. Безпосередній контроль за виконанням завдань і заходів Програми здійснюється департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації.

Виконавці Програми щороку до 25 квітня інформують департамент соціального захисту населення Миколаївської обласної державної адміністрації. про стан підготовки до літнього оздоровлення та відпочинку дітей та до 25 вересня кожного року – про підсумки проведення оздоровчої кампанії. Миколаївської обласної державної адміністрації про хід її виконання.

Департамент соціального захисту населення Миколаївської обласної державної адміністрації 01 жовтня кожного року надає постійній комісії обласної ради з питань соціальної політики, охорони здоров’я, материнства, дитинства, розвитку зон відпочинку та туризму узагальнену інформацію про стан виконання заходів Програми.

Облдержадміністрація щороку звітує про хід виконання Програми на сесії обласної ради.

Статистика відвідувань

Користувачі
2
Статті
178
Перегляди статей
653627